Over ons
Ouwersloot Kerkhoven ontstaat in 2003 als Bart Ouwersloot besluit zijn carrière bij Deloitte na bijna 10 jaar te beëindigen en voor zichzelf te beginnen. Zonder een enkele accountancy opdracht worden enkele interim klussen gedaan en wordt met ingang van 1 januari 2005 het administratiekantoor van Verheul uit Anna Paulowna over genomen. Sindsdien is er sprake van een accountantskantoor met vier FTE’s. Met fiscalist Roy Kerkhoven is een verbreding van kennis ontstaan. Samen bouwen Roy en Bart, maar zeker ook het groeiende bestand aan medewerkers, de organisatie uit. Per 1 januari 2006 wordt intrek genomen in een veel groter pand in Schagen. Plezier in het werk en inhoudelijke ontwikkeling van ons kantoor en onze medewerkers is vanaf het allereerste begin onze hoofddoelstelling.
Ouwersloot Kerkhoven Schagen
In 2008 wordt vervolgens nog een administratiekantoor gekocht en eind 2008 zijn inmiddels rond 22 mensen werkzaam in het kantoor te Schagen. Strategische keuzes leidden er toe dat in de daarop volgende jaren afscheid werd genomen van de tot dan overwegend administratieve werkzaamheden.
Het kantoor streefde hogere kwaliteitsdoelen na en besefte dat als men ‘het verschil’ wilde maken in de toekomst, grote investeringen dienden plaats te vinden in de ontwikkeling van medewerkers, de aanschaf en implementatie van software, digitale dossiers, standaardisering en de invoering van kwaliteitssystemen.
Vanaf 2009 is het kantoor SRA lid. SRA leden hanteren een bepaalde kwaliteitsstandaard conform de ambities van Ouwersloot en Kerkhoven. Met dit lidmaatschap kwam ook de aansluiting bij verschillende kennisbanken en opleidingsmogelijkheden voor onze medewerkers. Hiervan is in die jaren gretig gebruik gemaakt.
Samen met onze medewerkers is hard gewerkt aan de voortdurende verbetering van ons eigen kwaliteitssysteem.
Groei & ontwikkeling
Met een gedegen ondergrond en inmiddels veel ervaring werd in 2013 dan het accountantskantoor van Van Oijen in Amsterdam overgenomen. Dit kantoor integreerde snel in de organisatie.
Per saldo zijn we steeds blijven investeren in onze klanten en onze klantenportefeuille. Onze klanten groeiden en wij groeiden mee. Ons kantoor in Amsterdam verhuisde van de Sarphatikade naar onze huidige locatie aan de Dynamostraat; ruimer, praktischer en veel beter bereikbaar met de auto.
In 2020 achtten wij de tijd rijp en was een voldoende niveau aan kwaliteit bereikt om dan uiteindelijk een AFM vergunning te kunnen aanvragen. In datzelfde jaar werd de organisatie uitgebreid met de accountantspraktijk van Ozlo Accountants te Oostzaan. Inmiddels 40 man/vrouw sterk en met een prachtige klantenportefeuille hebben we de praktijk van Ozlo omgevormd tot een moderne accountants organisatie en hebben we een audit praktijk gerealiseerd met een aantal zeer mooie opdrachten waar we buitengewoon trots op zijn.
Met uitsluitend professionals en onze WO en HBO opgeleide medewerkers blijven wij voortdurend investeren in onze ambities; plezier, kwaliteit, kennis en onze klanten.
Onze strategie
Vanaf 2004 is een strategie gekozen die neerkomt op het verlenen van hoogwaardige adviesdiensten in de ‘DGA-praktijk’. Wij richten ons op middelgrote vennootschappen, met een bepaalde adviesbehoefte en een gezonde ambitie tot groei, met name in de branches dienstverlening, productie, media, groothandel en horeca. Wij gaan daarin veel verder dan de ‘standaard’ adviezen. Onze dienstverlening betreft de daadwerkelijke begeleiding in complexe situaties, dus het voeren van onderhandelingen, het samen aantrekken van financiering, juridische begeleiding en uiteraard de fiscaliteit. Niet alleen iets roepen, maar daadwerkelijk zaken regelen, organiseren en op die manier onderdeel zijn van het proces om zo risico’s tijdig tegen te gaan en er voor te zorgen dat het een en ander zo soepel mogelijk verloopt. Behalve de traditionele DGA praktijk richten wij ons tevens, middels teams van gespecialiseerde medewerkers, op de zorg branche in de meest brede zin. Hierbij kunt u denken aan (gespecialiseerde) thuiszorg, jeugdzorg, andere (langdurige) zorg intramuraal en extramuraal. Hierbij is financiering en efficiency actueel, maar ook de algehele administratieve organisatie. Wij staan hierbij zowel zorgondernemers en zorginstellingen bij met heldere adviezen en oplossingen.
Wij zijn trots op onze kernwaarden. Kennis, korte lijnen en directe communicatie, spreken vanuit ervaring en ‘weten waar het over gaat’. Vanuit de achtergrond dat ‘cijfers slechts de uitkomst zijn van een proces’, richten wij ons juist op die processen en niet (slechts) op cijfers. Het gaat om uw business, waarbij finance, legal, commercie en uw producten en diensten worden gekoppeld aan relaties tussen mensen en organisaties.
Binnen die keten kunnen problemen ontstaan en opgelost. Die oplossing valt doorgaans niet te vinden in alleen maar cijfers.